tirsdag den 20. maj 2014

Kartlegging og NAV...


Fik kontakt til og aftalt hjemmebesøg i morgen hos borger, der ansøger om teleslynge, har oprettet journal i Gerica og gjort papirer samt blanketter klar til besøget. Har desuden opladet en lydforstærker med hovedtelefon, som borgeren eventuelt kan benytte under besøget, hvis det er relevant for at kunne samtale. Medbringer også en Sjekkliste til ICF kartlægningsmål, som ergoterapeuterne bruger her, der sikrer et helhedsbillede.
På NAV, hjælpemiddelcentralen, hvor jeg deltog i møde med borger, der skal have ny el-kørestol, der yderligere skal tilpasses funktionsevnen. Desuden var der en konsulent fra et kørestolsfirma og to ansatte fra NAV samt min vejleder. En el-kørestol eller manuel kørestol er en kompliceret sag i sig selv og når borgeren har særlige behov, forsøges den bedst mulige løsning. Borgeren er næsten 2 m høj, hvilket er udfordrende ift. benlængde, fodstøtter og stolens højde generelt. Grundet spasmer vil der blive forsøgt med faste bånd om anklerne, hvor han pt har bånd om fødderne, men det hæmmer en god fodstilling. Hver detalje vendes og der var en god kommunikation med borgeren og hans ønsker.

Da det var omkring samme borger, jeg har tænkt bedst mulige lejringer om natten, spurgte vejleder og jeg til den nye madras og søvn. Han fortæller, han nu sover 3 timer i sengen om natten, hvilket er langt bedre en før. Jeg talte blandt andet med ham om stillinger, brug af elektriske funktioner på sengen og støttepuder. Men han var tilfreds med madrassen, så det afsluttes nok her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar